طراحي كاتالوگ حرفه اي و ست اداري طراحي كاتالوگ حرفه اي و ست اداري .

طراحي كاتالوگ حرفه اي و ست اداري

كاتالوگ چيست؟

كاتالوگ چيست؟ و كاتالوگ چه بهره‌گيري اي در تبليغات و صنعت دارد؟

تعريف كاتالوگ چيست؟ كاتالوگ به مجموعه اي از صفحات پيوسته به هم گفته مي شود كه جهت شناسايي محصولات و يا خدمات طراحي مي شود. هر ارگان و گردآور اي نياز به طراحي كاتالوگ و به اشتراك گذاري آن بابت افزايش فروش دارد. كاتالوگ يكي از مهم ترين بيچارگي هاي هر شركت است. معمولا Catalog بدست دو نرم افزار Adobe Photoshop و Corel طراحي مي گردد. به طور نمونه اگر شما صاحب يك كارخانه ي توليد مواد غذايي هستيد بايد براي معرفي محصولات خويش كاتالوگي طراحي كنيد الي ويزيتور هاي كمپاني با استفاده از آن بتوانند كالاي شركت را به مغازه داران شناسايي كنند.

تاريخچه طراحي چاپ كاتالوگ تاريخ طراحي و چاپ كاتالوگ به قرن بيستم ميلادي بر ميگردد. در آن زمان مسئولان فروش كمپاني ها و كارخانه ها براي فروش محصولات خويش اقدام به طراحي روزنامه هايي به شكل كاتالوگ جهت معرفي محصولات خويش كردند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۵۱:۱۱ توسط:آمئس موضوع:

آموزش طراحي كيك با فتوشاپ

در اين مقاله قصد طراحي كيك با فتوشاپ به علاقه مندان مباحث آموزش فتوشاپ داريم.

مراحل زير را براي ساخت كيك با فتوشاپ دنبال كنيد قدم اول: براي شروع كار وارد فوتوشاپ مي شويم و يك صفحه با تنظيمات زير مي سازيم.براي اين كار بايد دو چيز رو فعال كنيم : view>>show>>grid : grid-1 view>>snap to>> grid : snap to grid-2

قدم دوم: با استفاده از ) Ellipse Tool كشيدن دايره( دايره اي به اندازه 68×44 پيكسل به رنگ #431D10 بكشيد. طراحي كاتالوگ قدم سوم: با استفاده از Rectangle Tool مستطيلي به اندازه 68×200 پيكسل بكشيد و آن را مثل تصوير زير تنظيم كنيد.

قدم چهارم: خوب نوبت اون رسيدن كه دولايه را با هم تركيب marge كنيم براي تركيب كردن بايد دولايه را انتخاب و ctrl+E را بزنيد. الآن اين دولايه تبديل به يك لايه شدن پس مي آييم استايل هاي زير را بهش مي دين.

قدم پنجم: دوباره گزينه Ellipse Tool را انتخاب مي كنيم و دايره اي به همان اندازه و رنگ مطابق شكل زير رسم مي كنيم.

قدم ششم: حال بايد به اين لايه استايل هاي زير را بدهيم:

قدم هفتم: از لايه ي ساخته شدن مرحله پيش يك كپي مي گيريم و به كپي آن استايل هاي زير را منتقل مي كنيم:) استايل هاي داده شده را پاك مي كنيم () براي كپي گرفتن از Ctrl+j استفاده مي كنيم

قدم هشتم: ابتدا يك لايه درست كنيد. Brush Tool را انتخاب كنيد و همچنين رنگ ، را به رنگ سفيد تغيير دهيد. تنظيمات زير را به . بدهيد Brush Tool

مطابق تصوير زير هشت خط بكشيد.

قدم نهم: برروي لايه اي كه خطوط را ساختيد باقي بمانيد سپس كليد كنترل را از روي صفحه كليد انتخاب كرده و با موس برروي عكس بندانگشتي دايره ي كشيده شده در مراحل قبل كليك كنيد و پس از آن برروي گزينه ي ماسك كليك كنيد.

قدم دهم: استايل هاي زير را به لايه ي ايجاد شده كه آن را ماسك كرديم بدهيد:

قدم يازدهم: در اين مرحله شما بايد دوباره يك لايه ي جديد را درست كنيد و سپس با همان Brush Toolمطابق تصوير زير خطوط را كامل كنيد سپس كار ماسك را دوباره انجام دهيد ولي اين بار با كليك برروي دايره نيست بله با كليك برروي لايه ي ايجاد در مرحله دوم است.

قدم دوزادهم: برروي لايه ي ايجاد در مرحله قبل تنظيمات زير را اعمال كنيد:

قدم سيزدهم: لايه ي جديدي را ايجاد كنيد. ابزار Brush Tool را انتخاب و تنظيمات زير را به آن بدهيد. مطابق تصوير زير اين كار را انجام دهيد: تنظيمات لايه را مطابق عكس زير تغيير دهيد:

ماسك را دوباره با لايه دايره انجام دهيد:

قدم چهاردهم: حالا تمام لايه هايي را كه درست كرديد را انتخاب كنيد و با استفاده از Ctrl+g در يك فولدر قرار دهيد اسم اين فولدر را Sبگذاريد. از اين فولدر يك كپي بگيريد و نام آن را به W تغيير دهيد.

قدم پانزدهم: 8دايره ي كوچك در پوشه Wبسازيد) سايز آن ها 2 يا 3 يا 5 پيكسل باشد

قدم شانزدهم: اين مرحله يك كمي دشوار است در ابتدا چهار دايره و سپس سه دايره و سپس دايره آخر را انتخاب مي كنيد.براي تك تك دايره ها مراحل زير را تكرار و مطابق تنظيمات ،تنظيم كنيد. مطابق زير تنظيم كنيد >>>> Edit>>transform>>warp دايره را انتخاب مي كنيد

قدم هفدهم: يكي از دايره ها را انتخاب مي كنيد استايل زير را به آن مي دهيد و آن استايل را براي دايره هاي ديگر كپي مي كنيد.

قدم هجدهم: اين قدم تنها براي زيبا سازي خيلي مهمه . فقط مي خواهيم رنگ 4از دايره ها تغيير بدهيم كه بهتره مطابق الگوي زير عمل كنيد) فقط رنگ رو تغيير بدهيد كاري به استايل نداشته باشيد

قدم نوزدهم: الآن دوباره از روي پوشه S كپي كنيد و نام پوشه را به E تغيير دهيد. قدم بيستم: در اين مرحله تنها مي بايست رنگ خطوط كشيده شده را تغيير داد.

قدم بيست و يكم: در اين مرحله بايد از روي پوشه W كپي كنيد و نام پوشه را به E2 تغيير دهيد.

قدم بيست و دوم: در مرحله ي ما رنگ خطوط را عوض كرديم در اينجا ما رنگ دايره ها ي كوچك را تغيير مي دهيم و استايل هاي زير را بهش مي دهيم.

قدم بيست و سوم: الآن بايد گزينه ي آخر يعني Tرا درست كنيم پس از روي پوشه S يك كپي مي گيريم.

قدم بيست و چهارم: در آخر بايد متن را اضافه كنيم. در اين متن از فونت LEHN260 Regular استفاده شده است) مي توانيد به وبسايت مراجعه كنيد و اين فونت را دانلود كنيد(در مورد رنگ و سايز هم با توجه به تصوير زير عمل كنيد:

قدم بيست و پنچم: در اين مرحله بايد استايل متن را اضافه كنيم:

قدم بيست و ششم: برروي پوشه Tراست كليك كنيد و برروي گزينه ي Convert to Smart Object كليك كنيد سپس به Resterize Layer برويد. ابزار Ellipse Tool را انتخاب كنيدو 4دايره به اندازه 20پيكسل بسازيد.مي توانيد در پايين مشاهده كنيد:

قدم بيست و هفتم: تمامي دايره ها را انتخاب و با هم تركيب) (margeكنيد. شكل به وجود آمده را انتخاب كنيد و delet را از روي كيبورد فشار دهيد.

قدم بيست و هشتم: Rectangle Tool را انتخاب كنيد و با رنگ سفيد چند مربع كوچك مثل تصوير زير درست كنيد. استايل زير را هم به مربع هاي بالا بدهيد:

قدم بيست و نهم: بكگراند را unlock كنيد و سپس آن را با توجه به استايل زير ويرايش كنيد:


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۳۵:۵۵ توسط:آمئس موضوع: